Zastupitelstvo a Rada obce
Zastupitelstvo obce
Zastupitelstvo se schází podle potřeby, nejméně jedenkrát za 3 měsíce a jedná na základě schváleného jednacího řádu. Jednání zastupitelstva jsou veřejná, k platnému usnesení je třeba souhlasu nadpoloviční většiny všech jeho členů.
O průběhu jeho zasedání se pořizuje zápis, jehož součástí je usnesení, které je vyvěšeno na webu obce v sekci obecní úřad - dokumenty a k nahlédnutí na OÚ.
Ve volebním období 2018-22 má Zastupitelstvo obce 15 členů a tvoří jej:
Bc. Ladislav Najman | KDU-ČSL | Bc. Lubomír Šimovec | SaOpM |
Ing. Jan Šnajnar | Mladá změna | Mgr. Kateřina Šnajnarová | Mladá změna |
Ing. arch. Dušan Knoflíček | Mladá změna | Ing. Roman Pospíšil | Mladá změna |
Vladimír Lazar | Mladá změna | Ing. Markéta Karbanová | Mladá změna |
Miroslav Rožnovský | TOP 09 | Lukáš Zekl | TOP 09 |
Marie Rožnovská | TOP 09 | Karin Blahofská | TOP 09 |
Miroslava Šebelová | TOP 09 | Ing. Pavel Uminský, PhD. | TOP 09 |
Ing. Pavla Dratvová | TOP 09 |
Pravomoci vyhrazené zastupitelstvu jsou definovány v § 84 a § 85 zákona o obcích. Zastupitelstvo rozhoduje ve věcech patřících do samostatné působnosti obce, v přenesené působnosti jen pokud tak stanoví zákon. Zastupitelstvo vydává obecně závazné vyhlášky, kterými může ukládat povinnosti v samostatné působnosti.
Jednací řád Zastupitelstva obce 20133.42 MB
Starosta a místostarosta
Starostou zvolilo zastupitelstvo obce na svém ustavujícím zasedání dne 22. 10. 2018 pana Miroslava Rožnovského. Starosta zastupuje obec navenek a za výkon své funkce odpovídá zastupitelstvu. Funkce starosty je funkce uvolněná.
1. místostarostou byl zvolen pan Vladimír Lazar.
Místostarosta zastupuje starostu v době jeho nepřítomnosti v plném rozsahu. Funkce místostarosty je funkce uvolněná.
2. místostarostou byl zvolen Ing. arch. Dušan Knoflíček. Funkce 2. místostarosty je neuvolněná.
Rada obce
Do rady obce byly zvoleny: Marie Rožnovská, Ing. Pavla Dratvová.
Jednací řád rady obce 201887.55 KB
Pracovní kalendář jednání Zastupitelstva a Rady obce 2021
V souladu s jednacím řádem rady obce a zastupitelstva obce mohou být svolána mimořádná jednání rady a zastupitelstva obce. Jednání rady se bude konat vždy v 17:00, jednání zastupitelstva obce se bude konat vždy v 18 hodin.
Harmonogram zasedání rady a zastupitelstva obce v roce 2022146.31 KB
Obecní úřad
Obecní úřad Hrušovany u Brna (dále OÚ) tvoří starosta, místostarosta a pracovníci. V čele OÚ je starosta. OÚ plní v oblasti samostatné působnosti úkoly, které mu uložilo zastupitelstvo obce, a pomáhá výborům v jejich činnosti. V oblasti přenesené působnosti obce vykonává státní správu s výjimkou věcí, které patří do působnosti zastupitelstva. OÚ také rozhoduje o poskytování informací žadateli podle zvláštního zákona.
Výbory zastupitelstva obce
Zastupitelstvo zřizuje výbory jako své iniciativní a kontrolní orgány. Svá stanoviska a návrhy předkládají výbory zastupitelstvu. Výbory se schází na vlastních jednáních nebo na společné schůzi komisí ZO.
ZO zřídilo tyto výbory:
kontrolní výbor (předseda Bc. Lubomír Šimovec)
finanční výbor (předseda Ing. Jan Šnajnar)
Organizační schéma dle funkčního zařazení
ZASTUPITELSTVO | RADA | STAROSTA | ||
Kontrolní výbor předseda: Bc. Lubomír Šimovec |
odpovědnost za oblast územní plánování a rozvoj |
Obecní úřad | ||
Finanční výbor předseda: Ing. Jan Šnajnar |
Komise bytová a sociální |
Jednotka SDH | ||
Komise životního prostředí |
Povodňová komise | |||
Komise pro mládež, kulturu a sport |
Obecní policie | |||
Komise pro občanské záležitosti |
||||
Komise mediální |
||||